Home Sweet Home

Nu har de gatt 57 dagar sen jag lamnade sverige. Det kanns som det var igar jag skrev inlagget om att jag nu har varit har i 1 manad. Pa torsdag, 8e april, har det gatt 2 manader. Vart tog tiden vagen??? Jag forstar inte hur det kan ga sa jakla fort!
-
For tillfallet ar hemlangtan ganska stor, den har borjat dyka upp nu den senaste tiden och jag ar inte forvanad. Flyttar man 15 000km bort efter att ha bott hemma i samma hus i 20 ar med sin fina familj och vannerna runt hornet ar det forhoppningsvis inte sa konstigt att man langtar hem ibland. Men det ar val mest nu under en hogtid, nar i princip alla mina aussie vanner har dragit ivag till diverse hemort och lamnat village helt ode, och mig ensam med alla sasonger av How I Met Your Mother och mangder med plugg, som det kanns lite extra jobbigt.
-
Det skulle kosta ungefar 15k for mig att flyga hem i 2 veckor i sommar juni/juli. Tempting very tempting. Sydney ar nog inte sa himla roligt under vintern, speciellt inte om mina vanner drar hem da ocksa for da kommer jag ga bananas av tristess. Samtidigt kan man kanske anvanda de 15 000 pengarna pa att resa runt i Australien istallet? Hmm.. klurigt.
-
Igar kvall var i allafall valdigt mysig. Jag och dom fa som ar kvar traffades i The Old Tote (varat 3-vaningar stora sallaskapshus har i village med bland annat ett gigantiskt kok, biljardbord, fotbollsspel, pingisbord, eldstad, guitar/band hero och stora flatscreens i varje rum) och krop ner i den mjuka soffan och slapade fram alla stora Fat Boys (typ bean bags, fast jakligt mycket skonare) och kollade forst pa Paranormal Activity (ar dock GRYMT besviken, de 10 sista sekunderna var val ungefar det enda som var nagorlunda laskigt) och sen Star Trek! Vi trottnade efter ungefar halva Star Trek och tog en liten biljardpaus. Jag holl mig daremot langt ifran biljardbordet da det verkligen inte ar min starka sida.
-
Idag vet jag inte riktigt vad jag ska hitta pa. Det blir val en promenad ner till Coogee Beach lite senare och innan dess borde jag val plugga lite.. Imorn kommer iallafall Katy tillbaka fran Adelaide och vi har planerat att utforska Sydney a la tvattakta turister. Taronga Zoo och en close up av operahuset star bland annat pa min onskelista!
-
Ne nu ska jag gora natt vettigt!
Hoppas allt ar bra hemma i stockholm och att ni inte har foratit er pa paskgodis.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0