Cupcakes, brownies och operahuset

Vi har host har i Sydney.
Det marks inte riktigt kan jag saga. Igar var det varmare an svensk sommar, jag holl pa att kolavippa nar jag promenerade ner till Coogee. Idag var ocksa himla fint vader och trots extrem somnbrist (i sang 05 och upp 08.45 for lektion 09) sa begav jag och Joy oss in till city! Solen sken och jag kande att idag var ett utmarkt tillfalle for att se operahuset pa nara hall! Vi hade ocksa last om cafeer med Sydneys basta brownies sa vi kande att aven det maste utforskas.
-
Sa planen var att vi skulle till 2 cafeer och kopa med oss brownies fran bada stallena och sen avnjuta dem i Royal Botanic Gardens som ligger precis bredvid operahuset. Pa vag till cafe nr 1 gar vi forbi en fruktansvart sot cupcake butik och vi var bara tvugna att ga in och kika. Det slutade med att vi satt ute pa deras servering med varsin cupcake, en jordgubb och en oreo som vi delade pa.
-
Vidare till cafe nr 2 dar vi fick beslutsangest och korde pa 1 apelsin/cheesecake brownie, morotskaka och en lamm/aubergin paj (vi kande att 100% socker inte riktigt duger som lunch). Vi delade pa allt men virade in brownien i servetter och tog med oss.
Vidare till cafe nr 3 dar de bade skulle ha prisbelonat kaffe och brownies. Det blev 2 latte och en brownie att dela pa to go.
-
Gratis citybuss till Circular Quay (uttalas key) och det ar otroligt vackert dar! Harbour Bridge, farjorna, hoghusen och operahuset runt hornet. Det kandes lite surrialistiskt att se operhuset pa sa nara hall. Alla ganger jag sett det pa bilder och i Hitta Nemo och nu var det pa riktigt. Skum kansla.
-
Sist kilade vi som planerat over till Royal Botanic Gardens dar vi avnjot vara sjukt goda brownies i solen!
Valdigt bra torsdag helt enkelt och hela kalaset gick pa $14 var vilket ar typ 90kr.
-

Kommentarer
Postat av: gustav.

Alltid undrat hur det ser ut inuti Operahuset, coola bilder!

2010-04-15 @ 15:43:30
Postat av: Kerstin

Sista bilden är finast och ökar min längtan.

De andra bilderna bör jag inte titta på... då går jag bara upp i vikt :-(

2010-04-15 @ 18:56:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0