kottbullar, mardi gras och farg

Hej alla fina, har i sydney ar klockan 23:11 och jag sitter pa varat e-library har pa village och vantar pa att min tvatt ska bli klar. Det ar extremt frustrerande att inte ha en egen dator an, jag vill kunna titta pa film och surfa i lagenheten!! Hoppas Dell skyndar sig med leveransen..

Igar var en helt Fantastisk dag. Den borjade med att jag tog tag i mig sjalv och gjorde kottbullar av kottfarsen som legat i kylskapet i flera dagar. De vart forvanansvart bra! Lite mer kryddning nasta gang men annars var det perfektion. Efter kottbullsskapandet, runt 14.30, begav jag mig till Coogee beach. Klarbla himmel och stralande sol, man kan inte befinna sig pa natt annat stalle an stranden. Himla skont var det i allafall. Runt 17 tog jag bussen hem, duschade, bytte om och at lite middag. Runt 18.30 motte jag och min roomie Joy upp 2 andra och begav oss mot Oxford Street i Sydney for att se Mardi Gras paraden! Den var helt u-n-d-e-r-b-a-r!! Massa glada manniskor overallt, extrema kostymer, musik och grym partystamning! Vill sa himla garna visa bilder och filmer, ha talamod mina vanner.

Efter paraden tog vi en taxi tillbaka till village. Bytte om lite snabbt och begav oss till roundhouse dar village ordnade fest. Fast det var inte sa mycket fest utan mer mysigt barhang med fellow villagers. Iallafall, stamningen var pa topp och runt 00 begav vi oss mot the rege. Dar var det fullt os (nastan medvetslos) till 03, shit the rege kommer bli mitt andra hem har. Tillbaka till village och efterfest som slutade med att jag runt 05 gick runt med en rod permanent marker penna och skrev "sverige ager sa javla hart" och en massa annat fint pa svenska. Bildbevis kommer. Mina vanner bar runt pa andra fargpennor hela kvallen och jag tillsammans med resten var tackt med massa fina symboler och texter. Bildbevis kommer. Vaknade pa morgonen och inser att mitt foredetta vita orngott numera ar blatt, gult och rott. Fint.

Somnade runt 06 och vaknar 5 timmar senare. Village ordnade frukost och alla slapade sig ur sangen och ut pa garden for gratis mat. Sjukt gott var det och trots att jag bara ville tillbaka till sangen var det mysigt att sitta i graset i solen och ata brod med agg och bacon och dricka appeljuice.

Idag var en lugn dag. Vi bakade brownies och jag tog en langpromenad till coogee pa kvallen. Satt pa en klippa over havet uppe pa en utsiktsplats och pratade i telefon med familjen, mycket mysigt. Tog en massa bilder!

Imorn borjar skolan och JAG VILL INTE! Jag kanner verkligen inte for att borja plugga, jag vill ha lov i ett ar till!

Oh well, forr eller senare maste man ju ta tag i det sa det ar val bara att kasta sig in i leken och hoppas pa det basta!

Hoppas allt ar bra i snoiga sverige!
Puss&kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0