UNSW Village

Den mycket snalla taxi chaufforen hjalper mig att slapa in mina 4 resvaskor till informationen pa UNSW Village. Dar far jag nyckel, passerkort och en kuvert med information, samtidigt som en mamma till en tyst australiensisk dotter brevid fragar mig 1 miljon grejer. Trevligt trevligt.

Lamnar 2 av vaskorna hos informationen, tar med mig de andra 2 och beger mig mot lagenheten, nr 517. Inte langt att ga och som tur ar visar det sig att det finns hiss upp for lagenheten ligger hogst upp pa 8e vaningen! UNDERBART! Ar fett nervos nar jag kliver in. I vardagsrummet sitter en tjej som visar sig vara fran Tokyo men ar asbra pa engelska och himla gullig.

Laser upp dorren till mitt rum som ar hur fint som helst, men sangen ar ingen skillnad mot att sova pa golvet. Jobbigt nar man ar van vid Dux, mina axlar och rygg lar ta en del stryk de kommande veckorna.

Vi har 2 stora balkonger, 1 pa vardera sida om koket och vardagsrummet sa nar vi oppnar bada balkongdorrarna blir det tornado inomhus, men det ar ganska skont. Sa jag att fran den ena balkongen ser man Sydney central business distric? Alltsa hela storstaden och alla hoghus. Kandes lite coolt nar jag upptackte det imorse.

Iallafall. Eftermiddagen spenderade jag med att packa upp. Hanga upp klader, stalla upp bocker pa hyllorna och badda. Kl 17 var det dags for gratis barbeeque (what else??). Jag gar dit med min roomie och traffar en javla massa manniskor. Amerikanare, aussies, polacker, britter, japaner, kineser och aven en till roomie! En kille vid namn Dave fran Canberra som ocksa ar 89a, skittrevlig verkligen.

Barbeequen ar jattemysig och alla ar valdigt snalla, dock var jag lite trott eftersom jag inte sovit pa ca 40h.

Runt 20 gar vi darifran och beger oss till Coles for att handla mat. Far smatt panik i mataffaren da jag inte kanner igen en enda forpackning. Och vad ska man ata?? I've got a lot to learn.

Hemma igen, lastar in mat i kylen. Snackar med Dave om allt och inget, han tvingar mig att prova nan JATTEACKLIG gegga som ar valdigt populart i Australien. Kommer inte ihag namnet.. Men det smakade verkligen skit.

Somnade runt 12 efter att ha prata med mam&pap och sov sen i over 12h, helt klart valbehoveligt.

Nu ska jag hitta en bank och ett kontantkort till mobilen, sen jag leta ratt pa beachen!

Vi hors all fina!

Kommentarer
Postat av: Julia

Jag vill också ut på äventyr!!! Blir så avundsjuk, det låter fantastiskt!! Lycka till nu första veckan!

2010-02-11 @ 10:49:30
Postat av: cissi

den där sörjan heter veggiemate :) klassisk aussie äckelmat haha! ååh låter underbart där nere i det varma! jag saknar dig och jag vill åka ner och hälsa på :D

2010-02-26 @ 14:33:45
URL: http://ceciliali.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0