Vaskor from hell

Jag ar framme! Eller, jag har varit framme i 28h men det ar forst nu jag lyckats ragga upp en dator.
Dessa 28h har varit valdigt valdigt speciella men det ar ju inte sa konstigt eftersom ALLT ar nytt.

Nar jag landade igar 09:40 (det var ju inte LITE coolt nar vi flog in over Sydney i solen och jag sag hela staden inkl. operahuset fran min fonsterplats!) sa skulle jag hamta ut mina 3 resvaskor som vi skickat med ett fraktbolag. De anlande fore mig pa morgonen med Thai Airways. Men detta var lattare sagt an gjort.

1. Fragar en gammal man i informationsdisken hur man tar sig till cargo terminalen, han tittar oroligt pa mig och sager att du behover nog ta en taxi dit, men ga och prata med Qantas Cargo som har kontor dar borta.

2. Sagt och gjort. Qantas forklarar att det ar ett foretag vid namn Menzies som har hand om vaskor som skickats med Thai. Killen jag pratar med tar fram en karta over hela flygplatsen och forklarar hur han TROR att jag ska ga. Vilket i princip ar tvars over hela flygfaltet, over ett staket och sen over en bro. Oookaaj, let's try it, svarar jag och gar vidare.

3. Pa utvagen fragar jag annu en person om hur jag hittar till Menzies, bara for att vara pa den sakra sidan. Killen har no idea men hanvisar till deras informationsdisk. Denna visar sig vara ett hal i vaggen.

4. I halet sitter en man som jag visar min karta for och fragar om det ar ratt vag till Menzies cargo. Oh darling this is all wrong, far jag till svar. Javla Qantas.

5. Han ritar en ny karta och forklarar att jag inte alls ska till cargo terminal utan till Domestic terminal.

6. Hoppar pa en s.k. T-bus mot domestic, kostar $5.5 och tar 30sek. RAN!

7. Efter 30min och 5 olika vagbeskrivningar hittar jag till Menzies. Finally tanker jag, nu ar det bara att plocka ut vaskorna och sen aka "hem".

8. Kliver in, forklarar mitt arende och visar mina pappren och pass. Jattebra tycker tjejen i luckan och drar fram 2 haften till och ett frageformular. "Fyll i det har och ta med till Customs/Quarantine, det ligger vid International terminal. Nar du fatt papprena stamplade och signade kommer du tillbaka sa far du vaskorna."

9. GREAT! Ivag pa T-bus igen tillbaka till International, $5.5 till.

10. Letar reda pa Customs som ligger tvars over en gigantisk parkering, tar en nummerlapp, far mina pappren kollade, besvarar fragor, dom stamplar, signar och sa ar det klart.

11. Tillbaka till domestic terminal och Menzies, T-bus igen och $5.5 till.

12. ANTLIGEN klar. Far mina vaskor, trycker in dom i en taxi och vi ar off to UNSW Village.

Detta later kanske inte overdrivet jobbigt, men lat mig paminna er om att det ar ca 30grader har och jag slapade pa mitt handbagage pa 7kg. Inte roligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0