Update 15 februari

Hej Sverige!

Sydney ar so far so very good! Vi ar fortfarande bara 3 i lagenheten men det ar ganska mysigt. Sitter just nu pa the library (det var stangt i helgen pga sommarlov, darav ingen uppdatering) och lyssnar pa tva svenska killar som letar efter de slappaste kurserna pa universitetet (tror jag horde grekisk mytologi..). Det var ganska latt att se att det var svenskar innan de oppnade munnen, blonda och full ralph lauren mundering ar ganska avslojande.

Sa vad har hant sen sist?? MYCKET. Torsdag var jag och Joy (roomie) pa en utflykt till Coogee beach med the Village. Vagorna var gigantiska och det var minst 30 grader ute men det var underbart, jag har saknat solen. Dessutom fick vi gratis glass sa det var sjukt trevligt. Maste daremot inforskaffa en keps da jag lyckades branna harbotten, hur man nu gor det. Aldrig gjort det forrut sa antar att det ar en indikation pa att solen ar ganska stark. Efter Coogee styrdes det BBQ pa en grillplats ovanfor stranden. Det grillades kott, korv, rakor, gurka (?), kyckling mm. Tyvar ingen kanguru. Men det var valdigt mysigt att sta i solnedgangen, titta ut over havet, umgas med manniskor fran varldens alla horn och ata grillat.

Pa kvallen var vi bjudna pa hemmafest hos en kompis kompis som visade sig vara fransos. Pa vagen dit regnade det lite latt men det okade hela tiden. Resultatet var att vi kom dit genomblota, det droppade om oss. Massa folk pa festen, 90% fransoser men dom ar sa himla trevliga sa det var bara roligt. Efter nan timme borjas det skrikas ute i koket, det regnar sa mycket att det rinner in. Efter 5min senare forsar det in vatten i koket och utanfor pa deras altan ar det sakert 10-15cm. Alla far varsin hink och vi borjar hiva. The houseparty blev helt plotsligt till ett poolparty. Spannande. Det ryktas att tydligen ar det sa mycket vatten att bilarna inte kunde kora. Valdigt rolig kvall som tyvar slutade med att en tjej vart alldeles for full sa vi fick aka hem med henne. Oh well, shit happens.

Sen dess har det regnat konstant sa ni behover inte vara sa avundsjuka pa vadret dar hemma. Fast det ar fortfarande 25-30 grader vilket gor regnet helt ok. Nar vi var ute fredag natt behovde vi inte ha jackor med vilket var UNDERBART!! Fredag var vi pa en nattklubb som heter Home. Den var enorm och det var minst 5 olika dansgolv och sjukt bra drag, det kommer helt klart bli fler besok dar. Plus att det hade utsikt over hamnen och staden.

Igar var jag och Joy och storhandlade mat. 5 kassar slapade jag hem med en massa olika grejer. Kan konstatera att gronsaker, kott, kyckling och lax ar DYRT i australien. Eller jag tror det i allafall, 28kr for 2 paprikor ar val inte billigt? Och vad kostar 1kg kottfars hemma? Har har de inte heller fryst kott/kyckling/lax sa antar att det resulterar i hogre priser. Min andra roomie dave sa daremot att det finns ett LIDL i narheten sa jag ska svanga forbi dar nagon dag och hoppas pa att de har frysta grejer. Pa kvallen var det mening att vi skulle akt till stan for Chinese new year men vi somnade i soffan och vaknade forsent :P Men det haller pa hela veckan sa det finns fler tillfallen.

Idag var vi pa en aktivitet som arrangeras av uni, Step Up kallas det och ar bade idag och imorn och handlar om hur man forbreder sig for universitets studier. Dock var det ganska meningslost sa vi drog 1h tidigare, hoppas att det ar battre imorn!

Ikvall ska min roomie dave upptrada pa nan comedy club sa jag och Joy ska dit och se honom! Ska bli sjukt roligt.

Nu har jag skrivit alldeles for mycket, jag hoppas att nagon av er orkar lasa allt men jag forstar om ni inte gor det. Det skulle inte jag gora.

Hoppas allt ar bra hemma! Jag ska bestalla en dator snarast sa jag kan borja slanga upp bilder ocksa.

Ciao fran ett idag antligen soligt Sydney

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0