COOGEE

Hmm det har inlagget skulle ha publicerats igar men det maste ha hant natt skumt...


Igar va en bra dag!
Forst ivag till biblioteket pa morgonen med min roomie Joy for lite internet tid, kolla mail, fejjan, skolan och bestallning av dator! FINALLY. Lar daremot ta 9-12 dagar for den att anlanda men anda, den ar pa vag! Ska bli skont att slippa klattra upp for 100000 trappsteg till biblioteket varje gang jag vill komma at internet.

Efter biblioteket vandrade jag och Joy runt pa campus i solen innan vi vande hemat till village. Joy har redan en del att plugga (hon ska paborja sin law postgrad, det ar tunga grejer det) sa hon stannade hemma medan jag packade vaskan och begav mig mot Coogee beach. Stannade vid Coles och kopte med mig vindruvor och nektariner och promenerade sen ner till stranden. Underbart var det, lagom mycket folk, klarbla himmel och lite vind. Ganska stolt over mig sjalv att jag akte dit sjalv, tror aldrig att jag har gjort nagot liknande! Helt klart dagens accomplishment. Stannade dar 2-3 timmar (JAVLAR vad solen tar trots att det ar eftermiddag och jag har spf 50!) tog bussen tillbaka till Coles och handlade lite smagrejer. Promenerade tillbaka till village, hangde med Dave i lagenheten, fixade middag och chillade pa balkongen i solnedgangen. Sweeeeet!

Lite senare motte jag upp nagra peeps och vi gick till ett hotell i narheten, drack lite ol och hade det trefligt, sa himla roliga manniskor. Efter ett par timmar gick vi tillbaka till village och hangde i en kompis lagenhet, at dumplings och pratade om allt och inget. Bland annat om det konstigaste vi har atit. Grodor och grashoppor fanns med pa listan. Blaaaaaaaa!

Javligt skon dag faktiskt, skrattade massor pa kvallen vilket kandes himla bra.

Nu maste jag ta tag i mig sjalv och bege mig till Commonwealth Bank for att oppna ett bankkonto. Har varit har i over en vecka redan och inte lyckats gora det an, for shame. Sen maste jag forbi det sk FM Assist for att skaffa mitt UniPass, kanske svanger forbi Coogee i eftermiddag igen. Jag far angest over att alla aussies har en gedigen branna medan jag i princip ar genomskinlig.

Hors imorn fina ni dar hemma!

Puss&Kram



Kommentarer
Postat av: Kerstin

Årets modetrend är genomskinlig - vet du väl? Eller var det förra året???

2010-02-19 @ 08:50:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0