Another day

Igar torsdag var ocksa en javligt bra dag! Borjade med att irra runt pa campus och leta efter Commonwealth Bank for att oppna ett bankkonto. Jag letade runt tvars over hela campus i sakert en halvtimme, forvirrad av alla olika kartor, och upptackte tillslut att banken lag runt hornet fran min ursprungspunkt. Typiskt.

Iallafall, nar kontot var fixat hangde jag pa biblioteket ett tag, jag haller fortfarande koll pa er dar hemma thanks to facebook!! ;)

Min roomie Joy akte tillbaka till Tokyo igar och stannar dar tills pa onsdag. Hon har 6min lang intervju for ett stipendium, men far hon det far hon $2000 i manaden i 2 ar! Hur sjukt ar inte det?? Varfor finns det inte sanna stipendium i sverige?? Hon ar saknad iallafall, vi gar valdigt bra ihop vilket kanns riktigt skont.

Tillbaka till village for en SEN lunch, klockan var typ 4 och min mage skrek. Nar jag sitter i soffan i solen dyker en ny roomie upp! En aussie tjej som jag tyvar inte kommer ihag namnet pa an.. Jag suger pa namn. Himla gullig verkar hon vara iallafall! Hennes mamma var med henne och sov over inatt, kanns skumt att ha nagon over 25 i lagenheten :P men det fick mig att sakna la familia massor! Varfor kan inte ni ocksa bo en liten bussresa bort??

Sa nu ar det bara 2 pers som saknas i lagenheten sen ar vi complete! Vi vet att det ar en till kille fran aus iallafall, han flyttade in alla sina grejer for nagra vecka sen men akte sen hem igen, sa vi har ingen aning om nar han dyker upp! Den sista tror jag kommer dagen innan skolan borjar, lite trakigt.

Jag och dave hangde pa ena balkongen i allfall, det ar fan oslagbart att sta dar pa hogsta vaningen i solnedgangen med utsikt over the city. Visar bilder nar jag far laptopen!
Traffade nagra av vara balkonggrannar, det har lagenhet vagg i vagg med varan men gar in i ett helt annat torn och aker upp i en helt annan hiss. Aussies dom med och de bjod oss pa ol, valdigt trevligt. Darifran tog kvallen en ganska otippad vandning och jag tanker inte skriva mer an fest i 3 olika lagenheter, kareoke, mellanlandning pa en hotellbar, efterfest i en lagenhet mitt emot min och hemgang runt 05. Det ar javligt skont att bo sa nara where the party's at. Hissen ner, tvars over courtyarden 20m, hissen upp och sen HEMMA. nice.

Satte alarmet pa 08 for att prata lite med familjen, hade sen skitsvart att somna om sa efter totalt 4h somn gav jag upp. Min mage skrek ocksa for jag hann aldrig ata nan middag igar, dumt dumt!

Nej nu ska jag bege mig till FM Assist och skaffa mitt student card! Hem for lunch och sen soooovaaaaa till imorgon.

Om inte natt roligare dyker upp vill saga... ;)

Och till mams&paps, no worries som dom konstant sager har (jag skamtar inte, ryktet ar sant) jag tar hand om mig, ar forsiktig, tittar at hoger (mestadels.. finns en risk att vanstertrafiken blir min dod. Inte hajar, spindlar, ormar eller natt annat livsfarligt har nere. Nej, den javla vanstertrafiken) innan jag gar over gatan och ar omgiven av riktigt fina manniskor!

Ha det finfint och jag lovar, snon forsvinner nan gang. Det ar kanske svart att se ljuset men snart har ni det lika varmt och mysigt som jag ;) Svensk sommar ar oslagbar, det kommer kannas lite surt att sitta har med vinter nar ni har underbar sommar.. Men vad ska man gora?

pussar&kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0