the rege, bush dance, amazing race och allt annat

Jisses amalia va langsen det var jag uppdaterade! Jag skyller pa min mycket begransade tillgang till internet.

For att gora det hela lite lattare (eftersom jag inte har nagon koll overhuvudtaget pa vilken dag jag har gjort vad) kommer har en liten lista pa grejer som har hant sen senast:


- Fodelsedagsfest pa The Marble Bar pa Hilton inne i city. I princip hela baren var gjord i marmor, deras appletinis var de godaste jag nagonsin druckit och ett liveband spelade grym musik.

- Det ar lagenhetsfester har i village VARENDA dag och jag slutar inte forvanas over hur snygga australiensiska man ar. Alla pratar med alla och jag far upprepa 15 ggr per kvall att alla svenskar ar INTE blonda.

- Jag har blivit introducerad for The Rege, en hotellbar som ligger 2min fran campus som ar det officiella hangstallet for unsw studenter. Packat med partyglada manniskor och underbart billigt.

- The Village ordnade Bush Dance pa the coogee beach hotel. Det dansades cowboy danser till en borjan och sen tog en asbra DJ over och we went crazy pa dansgolvet. Forfest i en lagenhet med Fantastisk utsikt (over 3 lagenheter med oh sa snygga australiensare..hehe), efterfest pa the rege och hemma alldeles for sent.

- Det finns studentcolleges har i akta amerikansk anda. Basser, Baxter, Goldstein och New College ar de storsta och huserar alla studenter som ar for lata och for rika for att laga sin egen mat och tvatta sin egen tvatt. Men de jag har traffat som bor dar ar trots det mycket trevliga!

- Igar var det introduktionsdag for the Australian School of Business. I 2 timmar pratades det om vilka kurser vi kommer lasa och hur stolta vi ska vara over oss sjalva som kommit in pa skolan. Det enda som holl mig kvar var att vi fick gratis lunch efterat, och gratis ar GOTT. Speciellt nar man ar fattig student.

- Village arrangerade ett Amazing Race, vi vart uppdelade i lag, fick en forsta gata och fick sen springa runt campus och inne i city och leta reda pa resten. SJUKT roligt. Basta var nar vi hoppat pa sista bussen tillbaka mot village och ser ett annat lag komma springades mot samma buss. Busschaufforen hade hunnit stanga dorrarna men var pavag att oppna dem igen for det andra laget, men vi skrek for fulla halsar sa chaffisen beholl dorrarna stangda och det andra laget fick snopet se pa nar vi akte ivag! Vi skrattade sa vi lag pa golvet, herregud.

- Comedy Night igar kvall i en av de stora forelasningssalarna. Kanda aussie komiker upptradde och jag skrattade sa min mage krampade.

- Jag har kommit pa mig sjalv med att vara pa vag att prata svenska med mina aussie roommates. Nar de ropar "have a nice day" svarar jag nastan "det samma". Nar jag skriver blogg inlaggen inser jag ocksa att min grammatik har dessutom forsamrats brutalt. Illa illa!

- Idag storhandlade jag mat. Mina armar skakar fortfarande efter att ha burit 5 kassar mat i 20min. Men jag nu har jag mat sa det racker ett tag och billig kottfars ska snarast bli till kottbullar! Wish me luck.

- Idag kl 4 anordnar the village carnival. Temat ar superheros och jag har ingen som helst aning om vad jag ska ha pa mig. Mojligtvis ett lakan som mantel men det kanns val sadar. Kl 7 har en lagenhet house warming party och 10 ar det efterfest pa the palace vid coogee beach. Nagonstans darimellan ska vi klamma in ett besok pa the rege dar Baccardi har promo kvall och saljer breezers billigt.

TAJT schema om man sager sa,

men jag alskar det.


Kommentarer
Postat av: cissi

fy fasiken vad underbart du har det min fina vän! blir grön i ansiktet av avundsjuka ;-) jag vill också åka till australien när jag läser din blogg! sluta att förvränga min redan förvirrade hjärna, haha! skönt att höra att du har det så fantastiskt, nu är det bara att släppa alla andra tankar och njuta av livet! hemma har det snöat sjukt mycket (ännu mer!?) och jag trivs bra i karlstad, även om jag har lite tankar på vad jag ska göra härnäst... saknar dig! puss och kram cissi

2010-02-24 @ 15:32:36
Postat av: cicci

haha, önskar att jag fick chansen att smaka på de där köttbullarna..:P de blir säkert jättegoda! Låter osm att fdu har det jättetrevligt, saknar dig och duktigt att du håller fanan höget :) här i sverige kan jag berätta att vi har haft kaos pga snö de senaste dagarna.. tåg, tunnelbana ALLT har strulat...

kram!

2010-02-25 @ 10:59:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0