Coastal Walk

Igar vart det langpromenad. Den langsta jag gjort i hela mitt liv, totalt cirka 1.7 MIL. Jag gick hemmifran 13.50 forst bort till Coogee Beach dar 'Coastal Walk' som den kallas for borjar. Sen passerar man Gordon's Bay, Clovelly Beach, Bronte Beach, Tamarama Beach och sist kommer man fram till Bondi Beach. Dar satte jag mig pa graset, at min banan, spanade pa surfare och sen vande jag om och gick hela strackan tillbaka och kom hem runt 17.30. Det var inte sista gangen jag gick den strackan, for sure. Otroligt fin promenad vag langs kusten, men man kanske inte behover ga hela varje gang. Eastern Suburbs dar jag bor och UNSW ligger och fororter som Bondi och Maroubra ar ett javligt kuperat omrade. Backar upp och ner overallt och samma gallde den har promenaden, men istallet for platt mark var det trappor. Sjukt bra traning for ben och rumpa helt enkelt.
.
Idag skulle det ha regnat hela dagen sa jag hade forberett mig pa att spendera dagen inomhus framfor True Blood, men an sa lange (och nu ar klockan snart 00) har det inte kommit en enda droppe. Jag stannade anda hemma forutom en lite tur till Coles for att fylla pa kylskapet, och har plojt en massa avsnitt av True Blood, en sjukt bra tv-serie om vampyrer. Imorn star det att det ocksa ska regna, men vi far val se. Hade tankt att jag skulle bege mig ut till IKEA nan dag men jag vill inte aka sjalv. Det kravs bade buss och tag for att ta sig dit och det vagar jag inte forsoka mig pa sjalv sa jag vantar med mitt IKEA besok tills Joy kommer tillbaka!
.
Har ser ni en karta over hur jag gick igar.
Borjar vid Coogee Beach
Gordon's Bay
Laaaaaaaaaaaaaaaaangt dar borta sag man Bondi Beach
Gick forbi en kyrkogard (langst till vanster) som jag trodde, efter att kollat Google Maps var platt men det var den verkligen inte utan den sluttade ner mot havet. Nar jag dor vill jag bli begraven dar, helt klart.
Bronte var ett populart sufarstalle
Tamarama
Skon kansla nar Bondi antligen dok upp runt hornet
Trappan from hell. Helt ok pa ditvagen men inte lika rolig pa hemvagen
Solnedgang och nastan tillbaka vid Coogee

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Eller "stairway to heaven".

Jättefina bilder - så roligt att se.

2010-07-05 @ 08:54:34
Postat av: Caroline

En nice promenix det där, har inte gått den än men man får väl göra det när det inte är så kallt.

Sorry att jag inte svarat på din kommentar, har typ en reaktionsförmåga som en snigel vad gäller kommentarer men jäkligt kul att höra av en till svensk från Sydney :) Vad pluggar du?

2010-07-13 @ 02:59:53
URL: http://missflumm.blogg.se/
Postat av: Molly

Hallå!

Haha, fan vad skönt med lite pepping. Man har lite lätt ångest över en hundra år lång flygresa, men jag får hoppas att det är värt det när jag väl kommer fram!

Vill jättegärna träffa dig i sydney, vore skittrevligt. Sen om det blir kaffe, öl eller vatten spelar inte så stor roll, hehe.

Hur länge har du varit i sydney?



/Molly (Malin egentligen...)

2010-08-23 @ 12:16:12
URL: http://mollymind.blogg.se/
Postat av: Molly

Du får det att låta helt grymt! Och ja, jag ser verkligen fram emot aussie boysen, haha. Man har ju hört en del rykten om att de är en klass för sig.

Jag kommer i början att bo hos mina killkompisar som bor där nere, men de åker till Thailand efter ungefär en månad. Då blir jag all alone i Sydney. Får se till att ha lärt känna lite människor där då, haha. Jag får försöka hitta någon lägenhet till mig själv.

Vad söker du för jobb? Och hur gör du med CV, är det viktigt att fixa ett sånt?



/Malin

2010-08-27 @ 08:37:48
URL: http://mollymind.blogg.se/
Postat av: Cissi

men uppdatera bloggen nu hörru!!! :D

2010-10-07 @ 15:33:13
URL: http://ceciliali.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0