In the city

Sa igar akte min sista van som var kvar i Village hem till sina foraldrar som bor uppe i bergen, typ. Nar jag tittar ut genom mitt fonster eller star pa balkongen ar Village helt morkt, inte en kotte ar hemma!! om lite mer an en vecka ar Joy tillbaka och jag langtar som fan rent ut sagt. Verkligen ALLA jag kanner har akt hem. Oh well, tur att jag har en massa tv-serier och filmer att underhalla mig med.
.
Idag, for att slippa do av trisstess, tog jag bussen in till stan och gick en promenad fran hyde park till royal botanic gardens, forbi operahuset och circular quay och sen tillbaka till hyde park dar jag var inne pa david jones (typ som NK) och kikade runt ett tag. Himla mysig dag faktiskt, jattefint vader med stralande sol och klarbla himmel. Sa lange solen ar uppe ar det varmt men sa fort den gar ner runt 17 blir det schvinkallt!
.
Royal Botanic Gardens ar iallfall en valdigt fin park. Nu under vintern saknar vissa trad lov sa det ser kanske lite trisst ut pa vissa stallen, men det mesta ar gront och fint!
.
Har ser ni ungefar hur jag gick, vet inte hur jag traskade runt i parken dar av det fina ziczacmonstret.
I Royal Botanic Gardens
Ibland glommer man nastan att man befinner sig mitt i city
Men det blir man pamind om sa fort man vander sig om
Pa vissa stallen i parken var det ett javla liv, detta pa grund av sa kallade cockatoos (typ papegojor) som flyger runt.
Ett trad som fatt for sig att vaxa horisontellt istallet for vertikalt.
Det kanns fortfarande lika overkligt att se operahuset, men det ar verkligen en himla fin byggnad.
Circular Quay
Gick forbi Channel 7 huset som var sa hogt att hela inte fick plats pa bild. Varfor behover en tv-kanal sa mycket utrymme??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0