Update kl 02.45

3 veckor sen senaste inlagget. woops. Ja som ni marker ar bloggen inte en prioritering! Speciellt inte nu under tenta veckorna. Forra veckan hade vi bara tutorials, inga lektioner, vilket betyder att jag var i skolan i mindre an 3h sammanlagt. Valdigt trevligt. Den har och nasta vecka ar det varken lektioner eller tutorials utan sa kallad STUVAC (study vacation). Vissa (jag till exempel) fokuserar daremot mer pa vacation delen an study delen.. Min forsta final exam har jag pa fredag och da ar det mikroekonomi. Exam nr 2 ar pa tisdag (accounting) och den sista ar nasta fredag (management). Sen ar jag klar med uni for den har gangen! Vem vet nar jag kommer tillbaka.
.
De som fortsatter med uni nasta termin borjar igen den 19e juli da jag befinner mig i Stockholm for att fixa working holiday visa. Min fina roomie Chrissy aker hem nu pa torsdag, hennes familj bor ca 8h fran Sydney i en pytteliten stad med 1000 invanare men med flera kilometer av strander! Hon har ett jobb dar och det ar darfor hon aker tillbaka, kommer sakna henne som tusan! Javligt segt att hon maste aka faktiskt. Men den 8e juli (en vecka innan jag drar till schweden) kommer Joy tillbaka fran Tokyo sa da far jag lite mer kvinnligt sallskap i lagenhe ten!
.
Idag var det annars himla fint vader. Solen sken for forsta gangen pa lange och det var riktigt varmt! Sa fort solen kommer fram blir det typ 25 grader trots att det ar mitt i vintern har. Men vinden ar svinkall sa det gar anda inte att lagga sig pa beachen tyvar..
.
Nu pa natten ar det sakert inte mer an 5-7 grader vilket inte kanns sa kallt sa lange man befinner sig i ett hus med element. Problemet i Sydney ar att inga hus har element fran borjan (vilket egentligen ar skitkonstigt med tanke pa att Australiensare vagrar lamna sangen och sina duntacken sa fort det blir under 20 grader) utan man maste kopa sig en sa kallad heater. Vilket jag sa klart inte gjort an sa det ar verkligen askallt i mitt rum! Och jag var ju naiv och tankte "men i Sydney ar de ju varmt aret om sa dar behover jag inga varma trojor!". Javlar vad jag skulle kunna doda for en fleecetroja nu sager jag bara.
.
Nu ska jag gora anteckningar pa lite fler power point presentationer sen ska jag sussa! Hoppas allt ar bra hemma i varmen! (det slog mig att jag kommer vara valdigt blek i jamforelse med alla brunbranda svenskar nar jag kommer hem och ingen kommer nagonsin tro bo att jag bott i Sydney i 5 manader..)
.
Har ar nagra fa bilder fran tiden som har gatt (jag har blivit samst pa att anvanda kameran sen jag tappade den i marken vilket resulterade i att den nu tar sakert 30sek att starta..) Det ar iallafall lite utsiktsbilder, fodelsedagsbilder och end of semester party bilder!
Varldens finaste fodelsedagstarta eller vad?? Det var nastan plagsamt att ata upp ansiktet.
Establishment
Nattklubb som hade ett akvarium. Vi var extremt imponerade.
Inget 90's party utan glowsticks

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Vilken gullig tårta och vilken jättefin kavaj!

2010-06-11 @ 21:14:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0