672 timmar, 28 dagar, 4 veckor, 1 manad

Jag kom att tanka pa en sak. Idag, 8e mars, ar det exakt 1 manad sen jag flyttade. SHIT vad tiden har gatt fort!! En hel manad, 4 veckor, det ar helt galet. Jag har aldrig varit hemmifran sa lange tidigare, men av nagon anledning kanns det fortfarande som om jag ar pa semester. Sjalva grejen med att jag gar pa lektioner gor det hela lite mer verkligt, men allt utanfor skolan ar som vilken utlandsresa med vannerna som helst.

Men jag borjar sakta men sakert kanna mig hemma har. Mitt lilla fina rum har i lagenheten ar belamrat med mina prylar och klader overallt, precis som det brukade vara hemma i svealand. Och jag alskar lagenheten i sig! Den ar sa fin sa fin och vara 2 balkonger ar bland det basta som finns! 7e vaningen och vi upptackte for ett par dagar sen att man ser havet fran en av dem (troligtvis botany bay).
Imorse satt jag i solen pa ena balkongen och at yoghurt med apple och flingor. Tidigare ikvall satt jag pa den andra i solnedgangen i t-shirt och kjol och laste management. Sa borde det alltid vara nar man pluggar.

Det finns daremot en sak som jag inte gillar, som jag har borjat tanka allt mer pa speciellt nu nar jag borjat inse att jag verkligen bor har. Det lilla problemet kallas "avstandet mellan sverige och australien". Det ar LANGT, men det visste ni sakert redan. 3 av mina roommates ar australiensare, 1 av dem har redan akt hem en gang och en annan aker hem nu i helgen. Det ar valdigt jobbigt att sjalv inte kunna gora det, hur mycket man an vill. Darfor ar det tur att det iallafall finns telefoner, msn och facebook, for annars hade jag aldrig lamnat sverige.

Mams, paps, lillebror och alla fina fina manniskor dar hemma och pa alla andra platser ni befinner er pa for tillfallet, jag saknar er massor och tanker pa er varenda dag. Hoppas era liv flyter pa alldeles underbart och att ni kommer och halsar pa SNARAST!

Puss o gonatt, nu ska jag skriva management laxa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0