The Weekend!

Jag lever!! Det ar knappt, men jag lever. Idag var min langsta dag i skolan, borjar 10 och slutar 17 men har 2h hal i mitten. Gick pa en annan statistiklarares lecture idag och kommer HELT KLART fortsatta ga, den lararen ar helt underbar och jag forstar vad han sager! Vart ganska stolt over mig sjalv nar det sen under tutorialen visar sig att jag raknat ratt pa uppgifterna i laxan. Sweet!
Iallafall, helgen (raknat fran torsdag kvall..) bestod av foljande:
  • 2 fodelsedagsfester, en mindre pa torsdagkvall och en i lordags.
  • The Village Shave - valgorenhetsinsamling till cancer forskning, det grillades korv och alla som ville fick haret avrakat gratis. Det vart nagra mycket fina frisyrer (more or less..)
  • Fest fredag kvall, forfest i Katys lagenhet (the one and only) alldeles for lange och sen vidare till baren the rege. Pa hemvagen plockade vi palmblad och blommor, mycket mysigt.
  • Lordag plojde jag statistik under dagen och handlade mat pa kvallen.
  • Fodelsedagsfest lordag, sjukt mycket folk, vin halldes overallt, dans i regnet och runt 3 ganger fick jag ga i mellan killkompisar som va nara att borja puckla pa varandra. Dumma pojkar. Trots all drama var det en javligt bra kvall.
  • Sov 5 timmar natten till lordag och 5 timmar natten till sondag. Av nan javla anledning vaknar jag kl 10 och kan inte somna om. Sa det ar bara att slapa sig upp, ata frukost och kasta hatiska blickar pa statistik boken och accounting boken.
  • Igar var tanken att jag skulle pluggat HELA dagen, men runt 12 ringer Katy och fragar om jag vill folja med till Eastgardens (10min buss fran village) och leta efter en reflective vest som hon behover till en field trip till en gruva (hon pluggar mining engineering, hur coolt??!)
  • Jag konstaterar att shopping ar extremt mycket roligare an statistik och foljer med.
  • Eastgardens har ett kopcentrum som ar GIGANTSKT. K-mart, Target, Big W och en javla massa annat under ett och samma tak. Men ingen salde reflective vests.
  • Lunch pa KFC. Himmelskt.
  • Visar sig efter cirka 4 timmars letande och paniksamtal till alla vi kanner att en butik typ 500m fran village saljer dessa vastar. Typiskt.
  • Vi konstaterar att vi iallafall brande en javla massa kalorier av allt letande iallafall vilket nog behovdes efter KFC lunchen!!
Pa onsdag ar det St Patrick's Day vilket tydligen nastan har storre har an pa Irland. En till anledning till fest, australiensarna har ungefar 1 hogtid varje vecka bara for att kunna skylla sitt drickande pa nagot. Crazy people!
Nu ska jag fixa middag och sen blir det management till jag somnar over datorn!
Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0