Hej plugghelg!

Klockan ar 22:45 och jag sitter hemma i vardagsrummet med laptopen i knat och 500 olika pappren utspridda overallt. Jag har shitloads att plugga just nu och det ar INTE roligt. Alla uppgifter ar till mandag-onsdag sa den har helgen kommer inte att besta av nagot annat an pluggpluggplugg. Det ar extra jobbigt nar man hor partymusik pa hogsta volym fran granntornen, motivationen sjunker ganska snabbt kan jag saga (speciellt nu nar de spelar memories...)

Men pa torsdag ar det Inter-Village boat cruise!! Alla villages som finns pa olika universitet i sydney (UNSW, University of Sydney, University of Western Sydney och Macquarie) ordnar en stor battur (500 biljetter saljs) och mellan 19-22 ar det unlimited pizza, ol och vin! Vi betalade $38 (ca 250kr!) for detta och jag tror det kommer bli sjukt kul! Resan pagar till 24 om jag har forstatt det ratt och forhoppningsvis lyckas alla halla sig kvar ombord pa baten tills dess ;)
Den dagen ar det dessutom min roomie Joys fodelsedag sa vi funderar pa att ordna kalas redan pa eftermiddagen! Jag langtar som tusan, kommer bli en bra avslutning pa en helvetisk vecka. Sen ar det ganska najs att jag ar ledig pa fredagar!
Imorse gick jag upp extremt tidigt (08.10) duschade, fixade frukost och tog med mig datorn ut pa balkongen och pratade i ca 40min med familjen pa skype! Sa himla konstigt att se dem sitta hemma i huset jag bott i i 20 ar medan jag ar pa andra sidan jordklotet. Det kanns fortfarande som om jag ar pa semester och det kommer nog droja natt ar innan jag verkligen forstar att jag BOR har! Mysigt var det iallafall att se dem for forsta gangen pa snart 6 veckor!
Nej nu maste jag skriva lite mer pa min management uppsats. Fi fan.
Go natt!

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Och vi tyckte det var jättekul att se dig. Du har helt klart mer färg än vi bleka nordbor har.

2010-03-20 @ 09:53:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0