Emergency, evacuate

Klockan 04 imorse vacktes jag (och resten av village) pa det mest brutala sattet nagonsin. Fire alarm. En siren som tjuter sa trummhinnorna sprangs och en rost som konstant upprepar "emergency, evacuate, emergency, evacuate, emergency, evacuate".

Sa det var bara att dra pa sig morgonrocken och kila ner for 7 trappor (helt klart nackdel med att bo hogst upp) och sluta upp med 1000 andra forbannade village bor. For vem i h****te drog igang larmet kl 04 en tisdag???

Lite intressant ar att village ar gigantiskt med 13 sa kallade towers. Om larmet gar i gang i tower 1, som sakert ligger 500m fran tower 13, sa maste aven de evakuera. For sakerhetsskull sa klart, men anda, brinner det lar det ta flera dagar for elden att ta sig fran ena sidan till den andra (speciellt eftersom hela kalaset ar byggt i betong)

Iallafall, runt 04.30 fick vi traska tillbaka till sangarna. Jag fick sova i 4 timmar till innan det var dags att ga upp, ata frukost och bege mig till min enda lektion idag, Business & Economic Statistics mellan 10-11. Lararen ar ingen hojdare pa att uttala engelska men pratar i 210 sa det kommer bli en utmaning att hanga med..

Igar var det Accounting & Financial Management och jag har redan borjat lasa i boken och an sa lange ar den valdigt pedagogisk vilket helt klart uppskattas. Dessutom kommer alla lektioner att spelas in och laggas upp som podcasts sa missar man nanting ar det bara att spola tillbaka. Love!

For varje amne har jag en sa kallad tutorial. Tutorials verkar helt underbara och kommer nog passa mig perfekt da man under 1h gar igenom forra veckans lektion och uppgifter. Repetition och fragestund helt enkelt.

Pa kvallen igar gick jag och Joy till Coles och handlade mat, en javla massa mat. Men nu har jag sa jag klarar mig ett tag och kan faktiskt konstatera att maten ar ganska billig har i australien.

Nagon gang idag kommer Dell och levererar forsta delen av min bestallning, en mus och hogtalare. Mycket anvandbart.

Ikvall blir det nog en till promenad till Coogee, om det inte regnar.. Sondags var officiellt the last day of summer och det verkar som om vadergudarna ar mycket medvetna om det da temperaturen sjonk med typ 10 grader och det blaser och regnar. Men det ar fortfarande over 20 grader sa jag klagar inte :D


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Tur att du har en så snygg morgonrock då :-)



Upplägget på plugget verkar ju seriöst, peanuts för en VRG:are som dig.

2010-03-02 @ 15:43:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0