Avsked och management!

Sitter och forsoker skriva pa min management uppsats som ska in pa tisdag. Att saga att det gar at helvete ar val lite val pessimistiskt, men att saga att det gar bra ar lite val optimistiskt, sa nanstans dar i mellan! Det ar iallafall min sista uppgift innan finals som drar igang i mitten av juni. Jag LANGTAR tills den har terminen ar over!!
.
Under dagen knapade jag pa uppsatsen och gjorde ett online mikroekonomi quiz pa biblioteket. Satt dar tills kl 18 da de stangde och begav mig hemmat. Lagade middag for nagra dagar frammat, kyckling med paprika, sparris och graslok. Borjar bli sjukt bra pa att laga mat hehe. Imorse akte min fina roomie Joy tillbaka till Tokyo. Eftersom hon har skjutit upp sina studier tills nasta termin pa grund av ett stipendium som hon har fatt har hon blivit lite uttrakad den senaste tiden da vi andra bara suttit och pluggat. Sa igar drog hon hem igen i 2 manader och planerar att aka en svang till paris och london pa egen hand i juni, hur modigt ar inte det??
.
Men vi "firade" hennes sista dagar (for now) i Sydney riktigt ordentligt! Torsdag kvall var vi pa Fashion Week Wrap Up Party pa en liten intim nattklubb proppat med fashion folk i sjukt snygga skor! Vi drog sen vidare till Saphire dar Joy lyckades charma till sig inte bara gratis intrade utan 1 hel flaska gratis champagne av killen som stog i dorren! Jag var helt fascinerad. Nasta stopp vart Hugo's dar vi hann bli basta vanner med vakterna, haha! Sydney ar sa himla olikt Stockholm, det marks att staden ar 4 ganger storre. Joy bad en kille om en cigg och det visade sig att han agde en fransk restaurang i Sydney och sen dyker hans van upp som ar agare av en nattklubb. Det finns en helt annan typ av "hot shots" och finansdistrikt har an i Sthlm och det kryllar av investment bankers, directors, financial planners och allt annat som later skittrakigt. Dessa typer har till och med ett smeknamn har i Aus, "wankers" kallas de for och ar killar med hogt uppsatta jobb som forsoker imponera pa tjejer med pengar. Cheesus. Joy ar 3 ar aldre an mig och gillar att hanga med den typen av manniskor men jag maste erkanna att jag kanner mig som ett smabarn pa vissa stallen vi gar till :P Tror jag och Chrissy som ar 1 ar yngre an mig far borja ga ut mer tillsammans haha!
.
Fredag var vi pa Establishment, en helt otrolig bar som ar drygt 40m lang tror jag, valdigt fint. Joy alskar den baren men jag hade samma kansla dar, lovar att jag var yngst. Vidare till Ivy dar vi traffade Katy. Ivy var fullsmockat och det var i princip omojligt att rora sig men vi hade sjukt kul anda och dansade sa gatt det gick! Taxi hem och sen satt jag och Joy uppe i over 2 timmar och pratade om kvallen, livet och varan mycket konstiga nya roommate. Fin avslutning.
.
Och igar till sist bakade vi vara alskade brownies pa kvallen vilket vi val har gjort typ 1 gang i veckan sen vi flyttade in har..
.
Joy kommer tillbaka ungefar samtidigt som jag aker till Sthlm sa risken ar att jag inte far se henne pa drygt 3 manader! Snyft!
.
Kan ju som sagt inte fora over bilder fran min kamera till datorn, men har ar 2 bilder fran internet pa Establishment och Ivy!
Och jag i min helt underbara morgonrock framfor datorn just nu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0